Nörden i Köket

Hemma!

Publicerad 2011-06-13 04:04:13 i Nördigt,

Tja, nu börjas det igen då. Tillbaka från en veckas SRF där man träffat gammla och nya vänner, misshandlat kroppen på diverse sätt, pajat budgeten och bara njutit av spektaklet. Är det inte underbart att leva så säg? Det bästa var nog att jag hade sett Svansjön på göteborgsoperan två dagar innan vi drog ner till sölves. Vacker kontrast, minst sagt.

Det vart lite vemodigt på hemvägen faktiskt. Femte året i rad man drar dit, i princip samma folk med, men man sitter där och nostalgiar sig över hur annorlunda det var när man gick i gymnasiet och allt var lättare. Fast det var det ju inte egentligen ändå. Eller?

Jag är verkligen en riktig sucker för nostalgi. Därför har jag gjort upp en lista över spel jag måste införskaffa, texter jag måste skriva (läs slumptabeller och äventyr), och kvällar jag måste annordna.

Spel

Atmosfear

Har ni spelat det? En diamantformad spelplan, typiska skräckfigurer. Och en vhs, (numera dvd hoppas jag, har för mig att jag sett det iallafall), där en crypt-keeper-liknande gubbe sitter och spottar ur sig fulregler hela tiden. Allt från att byta turordning till att bli straffad bara för att man råkar ha sin tur just då. Det är awesome.

Vancouver in a box
Som monopol fast roligare, eftersom det är mer regler. Yepp, I just said that...

James Pond 2 (SEGA)
Jag hittar bara ettan när jag letar, vilket är surt. Några av de bästa lördagsförmiddagar jag haft var med detta spelet. Och Sonic 2, förståss.

Samtliga street-fighter spel
Det säger väl sig självt?

Sagan om ringen: brädspelet
Vi hittade på egna regler, men dem minns jag inte. Kanske dags att lära sig de riktiga nu när man växt upp? Meh...

TP
Det är bara skamligt att jag inte äger ett.


Nörderi-Skriveri

Det botaniska och zoologiska tillägget till det där hemmagjorda piratrollspelet som Loke SL:ade. Klockan är snart fyra på morgonen, jag minns det bara inte nu.

Demonskalan till Dod6, halva klar men den får väl konverteras.

De där 25 orättade (men relativt klara) kortäventyren till dod. Kanske borde skicka dem till Riotminds?

-||- fast till Coriolis

Kvällar

Fyllerollspel. Det bästa (värsta) av två världar?

Mordkväll. Låter väl sådär lagom, men läs mer mordet på orientexpressen.

Piratrollspelet. Swashbuckler heter det visst!

Hemmabyggt Zombierollspel. Existerar redan, varför är det inte spelat nu igen?


...


Mjeh, hörs imorron när jag är vaken. Hoppas ni hör mina snarkningar eka svagt i cyberrymden inom kort... ;)

zzz

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Daflum

Publicerad 2011-06-21 12:11:09

Spela, köp, uppdatera bloggen. Mig sugen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela