Nörden i Köket

Tales from the Floating Vagabond

Publicerad 2011-09-29 21:34:43 i Nördigt,

Så har en liten dröm äntligen blivit sann. Jag är stolt ägare av en hel uppsättning gear till rollspelet "Tales from the Floating Vagabond", en underbar skapelse från -91. När den släpptes bar den denna mycket passande slogan: "Ludicrous Adventure in a Universe Whose Natural Laws Are Out To Lunch." Och vad kan jag säga? Jag kunde inte beskrivit det bättre själv.

Det är skönt att inte behöva oroa sig för karaktärsutveckling och att spela seriöst för en gångs skull, eftersom fokus mest ligger på att ha så kul som möjligt.

Med saker som "The Rambo Effect", (en ogudaktigt förmåga att undvika ammo i strid), eller "The Schwarzenegger effekt", (du kan ta så mycket skada som din favoritterminator), vad mer behöver man? Tja, kanske sitt eget soundtrack. Det kan man också ha om man vill.


Sitter och läser äventyren när jag har tid, har ni lite otur så tjötar jag nog om dem här... Lite annorlunda än det mesta andra jag läst, så självklart har jag fastnat.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Rickard

Publicerad 2011-11-29 15:12:06

Namnet och framsidan fick mig att vilja spela det. Förmågorna var också underbara. ^^

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2012-01-02 23:13:21

Eller hur! Helt skamligt att jag inte hittat en spelgrupp som vill provspela det ens '-.-



Dock är jag rätt nöjd med att sitta med mina böcker och bara njuta. Men jag är som jag är ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela