Nörden i Köket

Nattuggla

Publicerad 2011-07-04 16:30:45 i Nördigt,

Jo jag tänkte så, att jag jobbar ju hela denna natten så vid mina lediga tillfällen kan jag ju försöka syssla med något vettigt. Typ läsa/skriva rollspel. Några förslag på vad man kan tänkas läsa? Teknochock har jag redan i väskan, men jag jobbar tio timmar så ett förslag till skulle funka. Eller rekomendera ett nytt rollspel i allmänhet, det uppskattas alltid. Jag har massa nätter framöver att fylla med rollspelsböcker :)


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Kosta

Publicerad 2011-07-04 21:57:42

Du måste väl ta dig an Apocalypse World el Mouse guard el varför inte Eclipse Phase.

Postat av: Daflum

Publicerad 2011-07-05 10:52:35

Det är ju inte som att du har Noir(borde skriva recensionen på den snarn) Saga, Operation Fallen Reich eller En Guarde att sätta i dig:P

Postat av: Daflum

Publicerad 2011-07-05 10:53:41

Det är ju inte som att du har Noir(borde själv göra ett inlägg om vad jag tyckte,) Fallen Reich, Saga eller En Guarde att sätta tänderna i:P

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-07-05 19:25:15

Du har en garde, fick kräkkänslor av noir. Sedan engagerar inte Saga eller OFR mig just nu, jag har faktiskt gett dem en chans. Jag vill ha lite mer rejäl sci-fi eller något lite mer annorlunda bara. Ingen fara, jag läser ju dem ändå.

Det där Eclipse Phase verkade intressant, det får jag allt kolla upp lite mer :)

Postat av: Mäster Johan

Publicerad 2011-07-06 13:29:07

Jag har inte spelat Eclipse Phase själv, det verkar galet flummigt att man kan byta kropp. Vet inte riktigt hur det kan funka. Men hittade iaf Quick Start Rules, för att se vad det handlar om. Själv tror jag att du ska köpa / läsa Apocalypse World. Det är väldigt speciellt.



http://www.eclipsephase.com/qsr

Postat av: Emilie Kattn

Publicerad 2011-07-23 01:52:46

Jag har gillat Paulo Coelhos böcker, även böcker som "1984" och tänkte ge mig på "du sköna nya värld". Alice i Underlandet, alla böckerna på engelska. Lite snurriga men fruktansvärt bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela