Mutant

Frihet på slätterna

Publicerad 2011-07-06 01:25:16 i Loke,

Tja!

En dröm sen jag började spela Mutant var att få dra runt på Frihetens slätter i min gamla älskade 240 och jaga fornfynd, kanske bli jagad av motormarodörer och då och då stanna till i nån hôla för ett gott stop ölmust.

Men katastrofen låter vänta på sig så jag bestämde mig för att låta mina rollspelande vänner få ta del av min dröm och eftersom man ändå inte riktigt kan kontrollera vad som händer i drömmar så är det nog lika bra att låta mina vänners fantasi/galenskap/you name it få styra drömmen.

Inte min Volvo, dessutom är den här från 75, min är från 88 men en snygg stämningsfull bild är det iallafall
Bilen på bilden är inte min, min är en 240GL från 88, den här är från 75 och dessutom som ni ser en 244DL men stämningsfull är den.

Slutresultatet är ännu inte riktigt färdigt (och kommer kanske aldrig att bli) men är ett Scenario till mutant där ett gäng äventyrare hittar ett jättelikt stasifält innehållande i princip mitt garage hemma med allt vad det innebär med 240. moppe och pingisbord. Vad som senare händer är som man kommer att säga i framtiden, historia. Tanken är nämligen att spelarna ska få göra i princip vad de vill (krascar de min 240 kommer de dock dö på fläcken) men de kommer få hjälp av lite småäventyr och potentiella katastrofer (i och för sig väldigt relativt, i jämförelse med Katastrofen kommer de mest katastofala katastrofer rollspelarna kan åstakomma mest att likna... ja, mindre katastrofer).

Hur det hela utspelar sig kommer förhoppningsvis gå att följa på denna blogg i framtiden, förhoppningsvis med början nån gång på söndag.

Just det ja, höll på att glömma. Jag heter Loke och av någon anledning så skriver även jag på den här bloggen (Det borde la duga som presentation, var iallafall så jag skrev i mitt CV).

Hare gött

//7 Loke

Kommentarer

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-07-06 14:13:19

Hoppas att du kommer gilla min mästrande robot då :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela