Mutant

Äntligen igång

Publicerad 2011-07-10 21:45:30 i Loke,

Yes, idag kom vi äntligen igång med Frihet på slätterna. Visserligen inte mycket mer än att skapa karaktärer och börja äventyret men det känns skönt att vara på väg.

RP tog sig idag förbi det första hindret på vägen mot frihet på slätterna och är nu (kanske inte rent formellt men ändå) ägare till ett garage till brädden fylld av coola fornprylar. Nu återstår att se vad RP väljer att göra med sin nyfunna skatt, vad kommer de bygga på bilen? kommer de bygga till något på bilen? kommer de lyckas hålla framtida inkräktare borta från deras kanske nya hem eller kommer de bara spotta snusjord och strunta i allt? Ja, vi får se nästa gång vi spelar för det är då äventyret verkligen börjar.

Tankar som SL, det gick rätt bra hittills, har inte SLat på flera år men det ordnar sig alltid. min största oro är vad fan de kommer att hitta på egentligen. har ju lite förbereda händelser och konflikter för dom men tänk om de får för sig (vilket en av spelarna redan hotat med) att dra ner till Ulvriket och köpa billig ölmust eller vad de nu annars kan göra där?

Som ni märker har jag massor att läsa på om jag ska klara av att sköta den här kampanjen men känner att jag börjar få hyfsad koll på områdena runt frihetens slätter nu och eftersom man är SL så kan man ju faktiskt hitta på det man inte vet t.ex. Hojthuggabävrarna som jag inte säger mer om nu eftersom RP inte stött på dom än, men dom finns och om jag bara fixar en tillräckligt snygg PDF till dom så kommer folk faktiskt kunna tro att de finns på riktigt.

Som tur är kommer det dock krävas en hel del arbete för RP innan de kan ge sig ut på slätterna. 240 i all ära men Volvos ingenjörer tänkte tyvärr inte på vad man kan stöta på i mutantvärlden när de konstruerade bilen så en del modifieringar kan vara nödvändiga innan det är möjligt att använda bilen.

Som sagt jag heter Loke och av någon anledning skriver jag också på den här bloggen.

Kommentarer

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-07-10 22:56:51

Yay!

Vi sitter redan och spånar på vad vi kan hitta på. Och du, det finns allt värre saker än Ulvriket som vi kan hitte på :P

Postat av: T-Roll-Sten

Publicerad 2011-07-10 23:06:59

Det finns ju även en bilprovarrobot som har fått sitt minne överfört till en terrorrobot. Denna cirklar slumpvis runt på frihetens slätter och gör flygande fordonskontroller. Är alla bromsljus i ordning? Fungerar vindrutetorkarna?

Postat av: Loke

Publicerad 2011-07-11 16:35:13

Åhh kul idé den kanske dyker om om man har (ja, kanske inte riktigt) tur.



Fick även inspiration på jobbet idag till ett möte som kan bli riktigt intressant, jobbar i hemvården så fråga mig inte hur det gick till men till gick det iallafall. Ska sätta mig med den nu tror jag

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-07-11 17:47:38

Vill spela nu! Förresten, hur gick det med det där swashbuckleräventyret? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela