Nörden i Köket

Mutant i skolan

Publicerad 2011-02-03 09:12:19 i Nördigt,

God morgon kära läsare :)

Sitter här i skolan och är lycklig. Väldigt lycklig. Jag satt här i min egen lilla värld och skrev på en mutantnovell, när jag lite random bestämde mig för att göra en sökning på mutant ua. Bara sådär. Och det gjorde jag rätt i, för jag hittade någon som sålde gammla grejer till mutant rymd och 2090, dock stog inget pris så jag har mailat och väntar ivrigt ^^

Ah, vilken underbar start på dagen. Förutom att sitta med min lila novell då. Fast den blir nog inte så liten. Det blir ju aldrig något jag skriver... Utom möjligen inläggen på denna blogg, usch vad dålig jag är på detta!

Iallafall... Min mutanthistoria heter Billie Blåsaren märkliga månpromenad. Eller, den långa titeln, Balladen om den Göborgske Billie Blåsares Märkliga Månpromenad. Men till och med jag tycker att det är en lite väl lång titel. Den handlar då som sagt om den göborgske Billie, en glasblåsare från göborg som bland annat har fått äran att blåsa glaset till de lyktor som finns i pirit. Berättelsen kommer att slängas upp på järnringens forum när den är klar, jag länkar till den då.

Ha det bra alla :)


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela