Nörden i Köket

Coriolis Review.

Publicerad 2011-03-02 19:19:14 i Nördigt,

Ah, detta Coriolis.

-Spoilervarning-

Vart var vi? Just det. Haqq letade efter sin bror. Och gissa vad? De hittade honom! Och nu sover han som en bäbis...

Återigen blir det bara SL-synpunkter, eftersom jag som sagt skiver om det på annat håll redan.

Första tanken jag får i huvet när jag läser andra delen? -Hm... En kvinna till? Göttans...

Bästa delen? -När maskinisterna hoppade ut i rymden. Det blev tyst i gruppen då, gissar att de fick några episka bilder i huvudet. Nice.

Sämsta? -Fanns ingen riktigt dålig del. Ja men något som störde mig? -... Varför är det nästan helt uteslutande MÄN som sitter i maktposition på Djachroum? Fy på sig författarna! Vad är detta? Bättring!

Annars har jag inget vidare att klaga på. Gruppen undrar i och för sig vad de skall göra med en snubbe som bara sover och får blommor, men det reder sig allt. Vi har pausat där och ser fram emot nästa del.

Lite lustig grej hände när vi spelade. Min grupp valde att gå runt och fråga en massa, som man skall, men kanske lite väl mycket. När det sedan visade sig att spåren ledde ner till maskinisterna var det två i gruppen som först bestämde sig för att vänta ovan jord, så att säga. Hade blivit intressant. Till slut tog de dock sina förnuft till fånga och följde med ner. Men de var inte glada över det XD

Äventyret i sin helhet får 8/10 Haggisar. För det är så mycket det stör mig med att de flesta som styr har snopp. Eller får man ha det på sitt cv som bonus? ;) Dock så är resten av äventyret, minus det jag stör mig på, väldigt bra skrivet, bra upplagt, lätt att spelleda och tillför mycket nytt, både när det gäller miljö och trevliga SLP. Har du inte spelat det, gört! 


BTW! Corioliseffekten! :D






Titta vad som händer när man inte gör som SL vill! ;)

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Daflum

Publicerad 2011-03-02 19:32:36

Väldigt bra betyg ändå. Vet inte om du klagade på det märkliga uppläget som blev krångligt i förra posten.



För övrigt inga bilder från den delen?

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-03-02 19:36:10

Men upplägget vande jag mig vid, så det ordnade sig allt. Och du, jag fattar vinken ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela