Nörden i Köket

Lördagssysslor

Publicerad 2011-05-28 20:28:05 i Nördigt,

Denna dag har varit trevlig. Sitter hemma hos pojkvännen och lyssnar på hur han spelar Donkey Kong och ger ut små lustiga utrop. Gött.

Själv sitter jag och funderar över järntunga. Om det inte varit för den så hade nog inte gruppen velat lägga pengar på Riotminds onlinetjänst igen. Inte för att äventyret är mjölk och honung pecis, men om man väl påbörjat det så...

Om ett tag så är det tänkt att pojkvännen skall lägga upp en review på Noir, och efter det följer mina egna, eh, åsikter om spelet. Ikväll skall jag göra klart min första Noir-karaktär, men då får jag allt vara tillbaka i mitt kök först.

Här om dagen kom jag att tänka på att jag aldrig förklarat varför jag döpt bloggen till just "Nörden i Köket", men det är helt enkelt för att min dator hamnat där, och det är också där all magisk rollspelsaktivitet händer. För den är magisk. Ta detta exempel.

-småspoilervarning, Mutant; U.A, Piritboken-

Förra helgen spelade vi som vanligt Mutant: U.A, och för första gången så fick min karaktär ett riktigt slag av döden, och hade dött inom 16 sr ifall vi inte hade haft en (magisk!) fältskärsrobot med oss. Jag blev nämnligen attackerad av en svärm kulor skjutna av en viss ren som råkade finnas i (min grannes!) Krystos Mollbergs lägenhet.

Värt att nämna är att min karaktär på fullaste allvar tror att hon är odödlig, så vad gör hon efter att ha fått upp sin kp till hela 6 poäng? Självklart ställer hon sig upp, rättar till kavajen och slipsen, tar upp sin pistol och går med ett snett leénde tillbaka in i rummet där renen sitter och skjuter på gruppens tank (som regenerar allt ändå, så det är knappt värt att nämna :P).Det sista den stackars renen hör innan den får 20 skada i huvudet är "Du vet väl att jag är odödlig, dyngträck?"

Hehe,  gött sätt att avsluta en rollspelskväll :)


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jocke/Boningen

Publicerad 2011-05-31 08:47:31

Att vara övertygad om sin egeon odödlighet låter som ett kul karaktärsdrag, det kommer jag att sno vid tillfälle.

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-05-31 21:13:33

Haha, det baseras egentligen på att jag hittade en brevpress i en bokhylla med karaktären en gång, och hon blev övertygad om att den gjorde henne odödlig, bara hon kastade den på motståndaren under striden skulle hon vinna. Sen gav hon den till en viss svarthårig kvinna som blev bortförd av hjärnringen, övertygad om att det skulle hålla henne vid liv... I vilket fall antog hon att odödligheten från brevpressen smittade av sig.



True story ;)

Postat av: Mäster Johan

Publicerad 2011-06-02 23:55:16

Påminner om en karaktär jag körde till Trudvang, som var övertygad om att han var en hjälte, trots sina ganska dåliga startfärdigheter. Men det blev liksom som en självuppfyllande profetia. Så fort jag lyckades med något kändes det som ett hjältedåd. Klart saken bättrades på av min påhejande farbror som gjorde allt för att hjälteödet skulle uppfyllas. Rolig karaktär du har iaf! Och Pirit är en riktig höjdare.

Postat av: Radioaktiv

Publicerad 2011-06-03 14:34:48

Jao, än så länge är nog Pirit något av det bästa jag spelat men så är jag en sucker för detektivarbete med.



Hade faktiskt en bärsärk i dod6 som hette Sif och hon hade lite samma syndrom som din. Det hon hade riktigt löjligt högt i var kroppsbyggnad, så hon tålde hur mycket som helst, men så mycket mer var hon inte bra på. I slutändan gick hon med i en grupp bestående av en mörkrädd demonbroder och en vapenmästare som tog mer skade med sina nävar. Och de skulle bli hjältar ihop :P



Diggar din hjältekaraktär. Mer sånt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Radioaktiv

Lättdistraherad tjej med alltför mycket fantasi. Brinner för rollspel, fulkultur, finkutur och mer.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela